
ואיפה זה פוגש אותך
ג'ושוע פלטשר
כל מה שרציתם לדעת על עולם הטיפול ולא העזתם לשאול פוגש כתיבה שנונה, עמוקה וכל כך אנושית.
הגעתי אל הספר לגמרי במקרה כשחיפשתי ספר קולי שיעביר לי בכיף את הפקקים והכביסה שנערמה, וכמה אני שמחה שהכריכה משכה את תשומת ליבי, כי נחשפתי לאחד הספרים הטובים שקראתי לאחרונה!
אין לי ספק שחלק גדול מההנאה קשור לקריינות המופלאה של גדי בקר, שבטונציה מדויקת הצליח להחיות את קולו השנון של ג'וש, שמשתף בכנות רדיקלית, בהומור עצמי ובפגיעות נוגעת ללב את עולמו הפנימי.
במרכז הספר עומד ג'וש, מטפל שלוקח אותנו למסע מרתק ונוגע אל נבכי נפשו כאדם וכמטפלם של ארבעה מטופלים שונים מאוד זה מזה. דרך המפגש איתם אנחנו נחשפים לחמישה עולמות פנימיים שממחישים עד כמה כל אדם הוא עולם ומלואו. עולם של מורכבויות, חרדות, מנגנוני הגנה וחוויות שמעצבות את תפיסת העצמי שלנו ואת הדרך שבה אנחנו בוחרים לראות ולהתנהל בעולם.
הספר מתויג כעיוני, שכן הוא פורס עובדות, מונחים ומתודות מעולם הטיפול, הנוגעות בעיקר בחרדה על צורותיה השונות. אך העובדה שכל אלה שזורים בסיפוריהן של חמש דמויות מרתקות (כל אחת בפני עצמה) יוצרת חוויית קריאה שהיא הרבה יותר עמוקה, מלמדת ונוגעת מספר עיוני קלאסי.
מדובר בהתמודדויות קשות ובמקרים מורכבים, שדרך הטיפול נחשפים בהם גילויים לא פחות מטראגיים.
אך קולו השנון של ג'וש, ההומור העצמי וכנותו הבלתי מתפשרת, יוצרים חוויית קריאה עמוקה, נוגעת, ומעוררת מחשבה, כזו שאינה נופלת למקום כבד מדי.
אז אם אהבתם את "אולי כדאי לך לדבר עם מישהו" (המעולה!), אם עולם הטיפול מעניין אתכם.ן, ואם אתם אוהבים ספרים שצוללים לנבכי נפש האדם, אין לי ספק שתהנו מכל רגע.
ממליצה בחום!